Declaratiile lui Eugen Cristescu

Eugen Cristescu - Dupa rebeliune s-au facut o serie intreaga de cercetari,care au dus la arestarea unei serii de legionari,care au fost judecati,iar majoritatea legionarilor disparuti au fost ascunsi de catre germani,in baracile armatei germane.Am citi in actul de acuzare ca am avut relatii cu maiorul von Stranski,ofiter de legatura cu Abwehr-ul german.Este adevarat.Acest maior traise multa vreme in Romania,era insurat cu o romanca din Galati si vorbea la perfectie limba romana.Daca dumneavoastra ma acuzati ca am avut relatii cu el,va afirm,a avut relatii cu mine.Dupa ce Horia Sima a disparut,maiorul von Stranski a fost cel care m-a anuntat in doua randuri:Horia Sima se afla la Constanta,vrea sa fuga in Bulgaria,ia masuri sa-l prinzi la Constanta.Am anuntat si politia si siguranta.Serviciul Secret nu este organ de masuri pe teren,oamenii mei nu aveau dreptul sa aresteze,nu erau ofiteri sau agenti de politie judiciara.Nici eu nu am avut aceasta calitate.Politia si siguranta nu au luat destule masuri de suficiente sa-l prinda la Constanta.

Peste doua saptamani,din nou a venit maiorul von Stranski si mi-a spus:"Nu l-ati prins la Constanta,acum este la Sibiu.Daca si acum il scapi nu il mai prinzi niciodata."Politia noastra nu a fost in stare sa-l prinda,a plecat de la Sibiu si a venit la Bucuresti,Dupa aceea, sursele noastre din Bulgaria mi-au spus cu date precise,ca a trcut podul peste Drava,intr-o masina germana.Cine era in masina ?Domnul Neubacher.Acesta este adevarul si cred ca si-l aminteste si domnul Mihai Antonescu,pentru ca am discutat si cu dansul despre acest subiect.

S-a dus la Sofia la,Legatia Germana.De acolo i s-a facut un pasaport cu un alt nume,si prin Banatul Sarbesc,a fost dus in Germania.In Germania,se aflase si in Romania,legionarii au fost inchisi in lagare.Nu este adevarat.Erau grupuri de v ile imprejmuite cu sarma ghimpata,unde traiau boiereste si erau sub asa zisa paza a Gestapoului.Mai intai au fost la Hamburg.Daca voiau sa se duca la Berlin,puteau sa o faca numai cu autorizatia Gestapoului,si dupa termenul fixat se intorceau.Asa se explica cum Horia Sima a putut sa plece de acolo ,dar nu a plecat singur,a plecat in legatura cu partidul nazist si cu Gestapoul.Pentru ca, in acea vreme,erau foarte multe discutii cu guvernul Roman,si in special cu domnul Maresal pe teme economice,germanii cerand foarte mult.Fenomenul care se petrecea atunci era urmatorul:ne pomenea cu o avalansa de zvonuri,in care se spunea:Acum germanii formeaza un nou guvern cu Horia Sima,care va veni intr-o zi,va ateriza cu avionul si va fi instalat la putere.Aceasta versiune circula cu extraordinara profunzime.Eu insumi,pentru ca aveam o experienta mai indelungata in aceasta meserie,am facut o serie intreaga de verificari si am ajuns la concluzia,pe care i-am comunicato domnului Maresal si domnului Mihai Antonescu:Aceasta este o presiune,care se face in spatele nostru,ca sa cedam in treburile economice:"Ori cedati ori vine Horia Sima."

In legatura cu fuga lui Horia Sima,am facut foarte multe cercetari,m-am interesat de asa zisa fuga.Intr-o buna zi,Horia Sima,a plecat cu pasaportul altui legionar,cu care semana putin,s-a dus la Roma,trecand prin Elvetia,unde traia de multa vreme un grup de legionari.Aceasta plecare a fost pusa la cale de Geisler.

A venit Killinger in noaptea de 24 decembrie.Mihai Antonescu ma chemat pe la ora unu noaptea,spunand ca trebuie sa vin neaparat la vila domnului Maresal.Ma-m ingrijorat,stiind ca domnul Maresal era foarte bolnav.Domnul Mihai Antonescu mi-a spus ca a sosit domnul Killinger si ne-a comunicat ca Horia Sima a disparut,ca nu stie cum.

Am fost adunati intr-o sedinta,la care sau aflat si domnii generali Vasiliu si Pantazi si s-au luat o serie de masuri,pentru ca ne asteptam la atacuri organizate in Romania.Domnul Mihai Antonescu voia sa opreasca trenurile la frontiera,Noi ne-am obligat sa facem controale,fara a opri circulatia trenurilor.A urmat arestarea tuturor capilor legionari,1.500,care au fost dusi in lagarul de la Targul Jiu.Killinger s-a dus,a trimis o telegrama la Berlin,si dupa trei zile a primit o telegrama,in care se spunea ca Horia Sima a fost gasit la Roma si a fost adus inapoi la Berlin ,din ordinul lui Hitler.Treaba nu se incheie aici.Domnul Maresal a fost la Hitler,nu stiu ce au vorbit la acea intalnire.Eu am vorbit cu Killinger,era un om foarte violent,insa daca il atatai,in violenta lui vorbea.L-am intrebat:"Domnule Killinger,l-ati dus pe Horia Sima in Germania,dar,daca il puneti din nou in lagar,daca are relatii cu Himmler,va fugi si nu-l veti mai prinde nici dumneavoastra.Si va va face necazuri in tara."

Killinger mi-a raspuns:"Sau luat in asa fel masuri incat sa nu mai fuga niciodata si niciodata sa nu mai poata vorbi."Pe la ora 12,Killinger a plecat si am ramas mai departe cu Reuger si Rintgen.I-am spus lui Reuger:Nu cred ca l-ati extrada pe Sima.El mi-a zis:"Nu acest lucrueste adevarat.Hitler a vrut sa se termine pentru todeauna acest scandal."Dar mai tarziu am ramas cu Rintger,cu care eram in relatii mai bune.El mi-a spus:"Va minte,nu este adevarat.L-au luat l-au dus in Germania,s-au luat masuri sa nu mai fuga,pentru ca Hitler a facut scandal.Nu va mai putea fugi de unde se afla si nu va mai produce incurcaturi niciodata,cat va trai el."

Din investigatile pe care le-am facut mai tarziu,am stabilit ca el se afla intr-un lagar la Weimar,unde o ducea foarte bine.I-am spus lui Killinger acest lucru si mi-a spus ca nu este adevarat.Atunci m-am adresat colonelului Rotner,care era seful Abwehrului german.Acesta mi-a spus:"E bine pazit la Weimar,nu poate sa faca nimic."Toata lumea l-a auzit mai tarziu tinand discursuri pe la radio !

Acuzatorul Saracu - Care erau relatiile lui Horia Sima cu oamenii politici din tara,in preajam rebeliuni. ?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Procesul Maresalului Ion Antonescu - Prefata

Declaratiile Generalului Constantin Petrovicescu

Ultima scrisoare a Maresalului Ion Antonescu catre sotia sa Maria