Declaratiile lui Radu Lecca

Radu Lecca - Acest lucru este adevarat.

Presedintele - Recunoaste-ti o suma de 20 de milioane,pe care ati inlocuit-o treptat ?Ati trecut-o in facturi ?

Radu Lecca - Nu recunosc.

Presedintele - Recunoaste-ti ca,in birourile de la centrala erau doua ca se de bani dintre care una era oficiala iar alta neoficiala ?

Radu Lecca - Am fost o singura data in viata mea in biroul domnului Grossman,asa ca nu imi mai aduc aminte daca avea doua case de bani.

Presedintele - Care erau relatile dumneavoastra cu Wilman ?

Radu Lecca - Personale.

Presedintele - Ce legaturi au determinat chemarea dumneavoastra la Berlin,la Conferinta Politiei ?

Radu Lecca - In calitate de delegat pentru deportarile evreilor din Ardeal,am fost trimis acolo,pentru ai ajuta pe cei deportati.Eram comisar pentru problemele evreiesti din Romania si am fost la Sicherheitsdienst,care in Germania se ocupa cu deportarile din Polonia a evreilor.Am vorbit acolo cu Eichman,care era insarcinat sa ia evreii din Ardeal si sa-i duca in Polonia.

Presedintele - Dupa arestarea dumneavoastra, la perchezitia facuta la domiciliu,sau gasit 2000 de monezi de aur si 60 de ceasuri de aur.De unde proveneau ?

Radu Lecca - Nu s-au gasit 60 si nici macar 5.Poate erau 3 sau 4 Nu s-au gasit la mine acasa si eu sant acela care a depus o plangere la Prefectura.

Presedintele - Nu v-am intrebat daca vi-sau furat sau nu,v-am intrebat de unde le aveti.

Radu Lecca - Era o bara de aur cum erau si altele la Legatia Germana.Bara de aur de 12 Kg de acolo si 40.000 de franci in aur mi-au fost dati de Wilman,in ziua de 23 august,cand mi-a spus ca vrea sa se sinucida,ca sa-i fie asigurata nevasta si cele doua fete ale sale si,m-a rugat pe mine sa iau acest bani si sa-i predau domnului Mihai Antonescu,despre care el credea ca va forma noul guvern.

Acuzatorul Saracu - Sa spuna acuzatul daca a fost insarcinat de guvernul hitlerist sa dea bani oamenilor politici.

Radu Lecca - Nu numai ca nu am fost insarcinat,din contra,acela care a fost insarcinat sa dea bani a fost expulzat din tara.

Acuzatorul Saracu - Ce cota erati obligat sa platiti cu ordinul guvernului ?

Radu Lecca - Trebuia sa platesc in primul an,in 1942,doua miliarde pe an,pentru ca in 1942,centrala evreilor nu a fost pusa la nici o taxa.Taxa nu se lua de la cei care aveau scutire de lucru.In anul urmator,tot doua miliarde.Din totalul taxelor incasate intre 1943 si 1944,care se ridica la trei miliarde douasute de milioane,s-a dat un miliard osuta de milioane pentru evrei si doua miliarde osuta de milioane pentru guvern.

Acuzatorul Saracu - Ce sume s-au dat Consiliului de Patronaj ?

Radu Lecca - Centrala evreilor a dat,in total,pentru Consiliul de Patronaj,cred,aproximativ,un miliard sasesute de milioane de lei.Poate ca gresesc cu osuta de milioane mai mult sau mai putin.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Procesul Maresalului Ion Antonescu - Prefata

Declaratiile Generalului Constantin Petrovicescu

Ultima scrisoare a Maresalului Ion Antonescu catre sotia sa Maria