Declaratiile Maresalului Ion Antonescu

Presedintele - Cre erau masurile legislative luate in prima epoca a guvernari,pana la rebeliunea din inauarie 1941 si din ce v-ati inspirat in aceste masuri legislative,in linii mari de politica generala ?

Maresalul Ion Antonescu - Era un regim nou.Se rasturnase total constitutia si trebuia sa fac o serie de legi,ca sa pun bazele administrative,economice si politice ale tarii.Aceste legi au fost infaptuite in tot timpul guvernari regimului meu.Principalele legi la care va referiti,erau de romanizare.Aceste legi au fost impuse de strada si prin legiune.Vazand ca nu pot convinge legiune sa renunte la ele,am chemat pe doctorul Fildermann.Eu l-am pus ca martor sa confirme sau sa infirme ceea ce declar.Am spus doctorului Fildermann ceea ce cere strada si dansul a acceptat aceast lucru.Aceasta legiferare am facut-o sub presiunea strazii.

Presedintele - Cand a avut loc prima dumneavoastra intalnire cu Horia Sima ?

Maresalul Ion Antonescu - Inca din 1940.In Intrevederea pe care am avut-o cu Adolf Hitler,am discutatdespre rebeliune.Inca de la Bucuresti am stabilit sa vorbim numai despre arbitrajul de la Viena.

Presedintele - Despre razboiul cu Rusia ati vorbit ?

Maresalul Ion Antonescu - Nu.

Presedintele - Atunci,cum se explica toata conduita dumneavoastra si aceea din Consiliul de Ministri,din ordinele pe care le-ati dat,din care lasati sa se intrevada campania impotriva Rusiei,inca de la inceputul guvernari dumneavoastra ?Cum se explica aceasta atitudine din moment ce nu aveati asigurat concursul Germaniei,din acest punct de vedere ?

Maresalul Ion Antonescu - Nu am sa neg ca am avut aceasta intentie.

Presedintele - In Ianuarie 1941,ati avut o noua intrevedere cu Hitler,in preziua rebeliuni.Ce s-a discutat din punctde vedere extern si intern ?

Maresalul Ion Antonescu - Am fost chemet de Hitler in ianuarie,dupa ce-l anuntasem pe Horia Sima ca ma adresez tarii,ca sa aleaga intre linia mea si a sa.A fost chemat si Horia Sima,dar a refuzat in ultimul moment sa mearga.Am plecat singur.S-a inteles cu germanii,nu s-a inteles cu ei,sau sa inteles numai cu SS-ul german,aceasta nu pot s-o afirm,pentru ca nu am avut niciodata vreun document.Hitler parea foarte suparat pe Sima,pentru ca refuzase sa vina si a spus ca nu-l va mai chema niciodata.

Presedintele - Intai ati discutat cu Hitler politica internationala ?

Maresalul Ion Antonescu - In mod regulat.Ori de cate ori mergeam la Hitler,se facea intai o expunere a situatiei internationale de catre Ribbentrop.Dupa aceea,se facea o expunere a situatiei politice interne si apoi o expunere a situatiei militare,de catre Jodl,care era si Seful Statului Major al tuturor fortelor militare germane.La urma,Hitler tragea concluzile si arata obiectul intevederii.

Presedintele - Cu aceasta ocazie s-a vorbit de razboiul cu Rusia ?

Maresalul Ion Antonescu - Niciodata si nici in ianuarie 1941.

Presedintele - Dupa intoarcerea dumneavoastra,a avut loc rebeliunea.Ce consultatii politice ati avut inaintea rebeliunii.Ati vrut sa faceti un guvern de uniune nationala,mi se pare,inainte sau dupa ?

Maresalul Ion Antonescu - Dupa terminarea rebeliunii am vrut sa alcatuiesc un guvern de uniune nationala,facand apel la sefii de partide.Mi-au raspuns ca trebuie sa formez un guvern de militari.

Presedintele - Cine va recomanda aceasta ?

Maresalul Ion Antonescu - Toti sefii de partide,chiar si Mares,care nu facea parte din vreun partid.Totii membrii guvernului au fost pentru formarea unui guvern de militari.

Presedintele - Cand ati fost instiintat prima oara de intentia Germaniei de a ataca Uniunea Sovietica ?

Maresalul Ion Antonescu - In mai 1941.M-a chemat Hitler si mi-a spus,dupa expunerea situatiei politice si militare:"Am hotarat sa atac Uniunea Sovietica !"

Presedintele - In aceasta perioada ati inceput pregatirea razboiului ?Cand a inceput pregatirea,ati luat masuri de exterminare impotriva unor persoane,care stiati ca se opun agresiunii impotriva Uniunii Sovietice ?

Maresalul Ion Antonescu - In viata mea nu am luat nici o masura de exterminare impotriva unei persoane.

Presedintele - Dar represiuni sangeroase s-au facut ?

Maresalul Ion Antonescu - Da.

Presedintele - Ati fost instiintat de ele ?

Maresalul Ion Antonescu - Faceti aluzie la represiunea de la Odessa ?Nu am stiut de ceea ce s-a facut la Odessa,pana la brosura din lina august.

Presedintele - Avem chiar dosarele Presedentiei.

Maresalul Ion Antonescu - Nu aveti toate stenogramele.Ar fi trebuit aduse !

Presedintele - La inceputul razboiului,nu ati vazut alta cale de guvernare ?

Maresalul Ion Antonescu - Razboiul sa declansat prin surprindere pentru noi.Nu eram pregatiti.Am avut legaturi cu sefii de partide.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Procesul Maresalului Ion Antonescu - Prefata

Declaratiile Generalului Constantin Petrovicescu

Ultima scrisoare a Maresalului Ion Antonescu catre sotia sa Maria