Declaratiile Maresalului Ion Antonescu

Acuzatul Cristescu - Daca serviciul secret a avut vreun amestec ori s-a facut vreo reclamatie impotriva lui,in chestiune masacrului de la Iasi ?

Maresalul Ion Antonescu - Niciodata.

Acuzatul General Pantazi - Domnul Maresal spunea adineauro ca eu l-am cunoscut pe generalul Tippelskierck.Eu nu l-am vazut niciodata si nu l-am cunoscut,pentru ca eram subsecretar de stat si domnul Maresal lucra direct cu Statul Major toate conventile,fara ca eu sa stiu.

Maresalul Ion Antonescu - Am afirmat ca,in momentul acela,generalul Pantazi era subsecretar la partea administrativa.Principiile convevtiei nu au fost stabilite de mine.Conventia a fost revazuta de mai multe ori de mine si a fost semnata de seful Statului Major si de ministrul de razboi,fara ca generalul Pantazi sa aiba cunostinta.

Acuzatul Marinescu - Va rog,intrebati pe domnul Maresal daca hotararea declararii razboiului cantra Uniunii Sovietice a luat-o singur,fara prealabila consultarea a Consiliului de Ministri ai a mea ?

Maresalul Ion Antonescu - Da,am luat-o singur,fara consultarea Consiliului de Ministri.De consultarea domnului Marinescu nu aveam nevoie,pentru ca domnul Marinescu era nerabdator sa intram in acest razboi.

Presedintele - Dar sentimentul domnului Marinescu care era ?

Maresalul Ion Antonescu - Nu-mi amintesc ca vreo data sa fi discutat sau sa se fi manifestat impotriva razboiului.Ar fi iesit imediat din cabinet.

Presedintele - Aveati posibilitatea sa-l scoateti ?

Maresalul Ion Antonescu - Aveti la dosarul meu declaratile unor oamenii care au fost rugati sa accepte unele insarcinari.Nu le-au primit di diferite motive.Am propus si altora sa intre in guvern si nu au acceptat.

Acuzatul Lecca - Rog pe domnul Maresal sa spuna daca este adevarat ca legiunea nu ma cunostea pe minesi daca,dupa cateva zile,i-am trimis raspunsul pentru tot ce se facea acolo,lucru pe care i l-am comunicat si domnului Mihai Antonescu.

Presedintele - V-a anuntat ceva ?

Maresalul Ion Antonescu - Este exact.Eu insa il cunosteam pe Lecca din incidentul de la Paris.Eram instiintat ca Lecca detinea secrete foarte mari cu privire la Gestapuol german.L-am primit pe Lecca.El mi-a aratat o serie de fapte,care dovedea stransa legatura dintre Gestapo si miscarea legionara,lupta lor pentru a pune mana pe putere.Domnul Lecca avea relatii foarte bune cu Killinger.Inainte de a veni la noi in tara ca ambasador,Killinger mi-a fost prezentat de Hitler la Berchtesgaden in termenii urmatoro:"Iti prezint pe cel mai bun prieten al meu,care va veni in Romania,in locul domnului Fabricius."Domnul Killinger,fiind ambasador in Slovacia,stiu ca acolo se manifestase foarte brutal.Cand Killinger a venit in Romania,mi-a spus categoric:"Misiunea mea aici este sa va impac cu Legiune."

Presedintele - Mai precis,cev-a determinat sa-l acceptati pe Lecca,in legatura cu germanii ?

Maresalul Ion Antonescu - Era prima oara cand aflam de existenta lui Lecca.

Presedintele - Dar Lecca era sef de cabinet la Presedentie.Nu se poate sa nu-l fi cunoscut.

Maresalul Ion Antonescu - Nu stiam de existenta lui,pentru ca erau sute de functionari acolo.Pentru prima oara am luat la cunostinta,din actul de acuzare,ca domnul Lecca a fostv sef de cabinet la Presedentie.Eu nu l-am vazut.

Presedintele - Dau cuvantul domnului acuzator,pentru punerea de intrebari.

Acuzatorul sef - Intreb pe acuzatul Ion Antonescu:Daca misiunea militara germana a fost adusa in tara numaicu scopul de a instrui armata romana,de ce s-a simtit nevoia ca,in doua consilii de ministri,sa se ceara sa initieze si sa se faca propaganda in tara,pentru mascarea caracterului de ocupatie german in Romania si pentru as acredita in opinia publica falsa ipoteza in care se situa aceasta misiune germana ?

Presedintele - Pentru ce ati cerut aceasta ?

Maresalul Ion Antonescu - Pentru simplu motiv ca se facea o propaganda impotriva germanilor si o propaganda nedreapta,insa sustinuta,desi nu se putea dovedi cu nimic ca aceasta divizie motorizata germana era venita numai cu caracter de instructie si numai pe timp limitat.S-a simtit nevoia sa se spuna ceea ce am spus,pentru ca se facea o propaganda pe ascuns,ca lumea primeasca rau acest fapt.

Acuzatorul sef - Daca aceasta misiune a venit in tara in urma documentului care poarta titlu de propunere a guvernului roman pentru trimiterea unei misiuni militare germane din 17 septembrie 1940,propunere facuta de Maresalul Antonescu,generalului german.

Maresalul Ion Antonescu - Este exact,am facut propuneri pentru ca nu s-au facut alte propuneri,si am spus:"Acestea sunt bazele,le acceptati ?"Aceste propuneri au aparut in conventia care s-a incheiat.

Acuzatorul sef - Unde sunt propunerile germane ?

Maresalul Ion Antonescu - Propunerile erau verbale.

Acuzatorul sef - Daca aceasta misiune militara cuprindea 26 de escadrile germane.

Maresalul Ion Antonescu - Nu a fost niciodata 26 de escadrile,nici macar in 1941,nici in 1942,nici in 1943.

Acuzatorul sef - Iau act de aceasta declaratie.S-au adus 60 de baterii antiaeriene.A semnat acuzatul aceasta conventie ?

Maresalul Ion Antonescu - Prin aceasta conventie nu s-au adus 60 de baterii antiaeriene.Ele au fost aduse mai tarziu.

Acuzatorul sef - Ati semnat ?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Procesul Maresalului Ion Antonescu - Prefata

Declaratiile Generalului Constantin Petrovicescu

Ultima scrisoare a Maresalului Ion Antonescu catre sotia sa Maria