Declaratiile Maresalului Ion Antonescu

Presedintele - In ceea ce priveste aservirea economica a Romanie,dupa venirea germanilor,care afost aportul dumneavoastra ?

Maresalul Ion Antonescu - Aservirea o facusera predecesorii mei.Eu am cautat sa ameliorez situatia.Eram la discretia totala a germanilor,fiindca numai puteam importa nimic fara ei.Aveam nevoie de cocs pentru industria grea,alte materii prime,pe care trebuia sa le luam din Germania.De fapt,noi am facut un program,la inceputul guvernarii.In aces program noi am spus ca 35% trebuie sa mearga pentru inzestrarea armatei si restul pentru consumul normal.

Presedintele - Cine erau oamenii care ocupau compartimentele economice din timpul guvernarii dumneavoastra ?

Maresalul Ion Antonescu - Erau oamenii recomandati mie de catre domnul Bratianu.Tot sectorul economic era un sector al liberalilor.Pana la rebeliune chiar si dupa,au intrat totii oamenii care reprezentau economia liberala.

Presedintele - Dumneavoastra ati ordonat deportari si masacrare de populatie.In ce imprejurari ?

Maresalul Ion Antonescu - Nu am ordonat masacrare.Este un principiu militar ca,in apropierea frontului,populatia sa fie evacuata.Daca v-ati fi dus,din septembrie 1940 pana in iunie 1941,de-a lungul frontierelor ati fi vazut...Este o chestiune de siguranta militara a operatiilor.

Presedintele - Intr-un Consiliu de Ministri,ati spus ca impingeti frontierele Romaniei pana in teritoriul Transnistriei.

Maresalul Ion Antonescu - Nu-mi amintesc sa fi spus,dar se poate sa fi spus.

Presedintele - Ati oferit lui Hitler armata romana,fara nici o conditie ?

Maresalul Ion Antonescu - Este adevarat,nu am pus nici o conditie speciala.

Presedintele - Ce cautati cu armata la Stalingrad ?

Maresalul Ion Antonescu - Cand o tara se gaseste in razboi,armata acestei tari trebuie sa mearga pana in fundul pamantului,ca sa castige razboiul.Este unul di princiipile capitale,care s-au aplicat de la romani pana-n in ziua de azi.Cautati in istoria razboaielor,la toate popoarele,in toate secolele,si veti vedea ca nimeni nu se opreste cu armata la frontiere,ci merge mai departe,cautand sa distruga armata inamica.Asa a facut Scipione care a dus armata pana la distrugerea Cartaginei,asa a facut Napoleon,care a patruns pana in centrul Rusiei,asa a facut Alexandru al Rusiei,care a mers pana la Paris.

Presedintele - Ce masuri ati luat cand s-a aflat ca trebuie sa impingem frontierele pana la Bug ?

Maresalul Ion Antonescu - Nu stiu cine a facut aceasta afirmatie.

Presedintele - Ce ne puteti spune despre masacrele de la Odessa ?

Maresalul Ion Antonescu - In luna octombrie 1941,a sarit in aer comandamentul roman din Odessa si mi s-a cerut sa aprob represalii.Am aprobat si am indicat si cifrele.Legile respective se faceau in toate statele,in timpul acela.Nu s-au aplicat toate.Nu s-a executat nici un evreu,nu s-a executat nici un tanar.Ordin de represalii am dat,dar nu ordin de masacrare.

Presedintele - Privitor la jafurile care s-au facut in Transnistria,dumneavoastra le-ati acoperit cu buna credinta ?

Maresalul Ion Antonescu - Nu s-a facut nici un jaf.Era dreptul ocupantului.Ocupantul traieste in teritoriul ocupat si acolo unde duce operatile militare.

Presedintele - Care era sursa de venituri a Consiliului de Patronaj ?

Maresalul Ion Antonescu - Mai intai,contributia publica.Erau apoi donatiile si am apelat si in Transnistria sa fie ajutat Patronajul.Pe urma,erau donatile benevole foarte numeroase.Am auzit de la domnul Alexianu ca s-ar fi primit chiar un miliard dr lei.

Presedintele - Acest miliard l-a trimis centrala evreilor.

Maresalul Ion Antonescu - Pot afirma ca sumele ce se trimeteau pentru binefacere,erau imediat varsate si inregistrate in registrele Consiliului de Patronaj.

Presedintele - Ce este cu devalizarea universitatii din Odessa ?

Maresalul Ion Antonescu - Nu am aprobat acest lucru.S-au facut si abuzuri.Nu vreau sa aduc o acuztie domnului Alexianu.Noi trebuia sa parasim Transnistria si, pentru a nu fi facuti raspunzatori de catre Rusia de ceea ce se va gasi distrus,am hotarat sa aducem aceste lucruri in tara,sa le ducem la Ministerul Instructiuni si atunci cand va veni pacea, sa le restituim Rusiei.Multe masini care au fost luate s-au luat cu ordinul acesta.Daca le lasam acolo, ar fi fost sigur distruse.Nu puteam lipsi tara de materiale care ar fi servit la aducerea razboiului.

Presedintele - Ati dat ordin lui Alexianu sa pregateasca exploatarea Transnistriei pentru doua milioane de ani ?

Maresalul Ion Antonescu - Se poate sa fi dat acest ordin.Cand Hitler mi-a cerut,am spus ca Romania nu are pretentii teritoriale,insa,in 1942 a aparut o carte,"Istoria Statelor Unite ale Americi",in care se spunea ca razboiul este pierdut de americani si toata lumea era alarmata ca Germania va castiga razboiul.Daca ar fi fost asa,care era consecinta ?Stiti ca Germania avea infiltratii prin Cehoslovacia si Banatul nostru si voia sa inainteze pana la Salonic.Bineinteles,daca ajungea la Salonic,noi am fi fost stransi ca intr-un cleste.Atunci,am hotarat,pentru orice eventualitate,in ipoteza unei victorii germane,sa ocup Odessa.In alte conditiuni,nici nu as fi voit sa intru acolo.

Presedintele - Ce-ati discutat cu Hitler la 6 august ?

Maresalul Ion Antonescu - Inainte de 6 august,am voit sa merg in Germania din propria initiativa.Niciodata nu am fost din propria initiativa.Acolo am vrut sa ma duc,sa pun problema retragerii Romaniei din razboi.Am vrut sa fiu leal.

Acuzatorul Saracu - Acuzatul Ion Antonescu pune persoana lui mai presus decat milioanele de morti din razboi !

Presedintele - Ce ati discutat cu Hitler ?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Procesul Maresalului Ion Antonescu - Prefata

Declaratiile Generalului Constantin Petrovicescu

Ultima scrisoare a Maresalului Ion Antonescu catre sotia sa Maria